środa, 26 maja 2010

Mój tort urodzinowy

Maj, przynajmniej w mojej rodzinie, obfituje we wszelkiej maści uroczystości. Niezliczone imieniny, urodziny, komunie a także przypadający dzisiaj Dzień Matki (wszystkiego najlepszego Mamo;)) sprzyjają deserowym eksperymentom kulinarnym. Ten piękny, protalowy i przede wszystkim przepyszny tort zaserwowała mi na urodziny moja kochana i zdolna siostra;) Jeszcze raz dziękuję - był naprawdę wspaniałym uwieńczeniem urodzinowego dnia;)




I. Krem czekoladowy

Składniki (na JEDNĄ porcję - u mnie potrójna ilość składników):
- łyżeczka żelatyny
- 0,25 l chudego mleka
- 2 żółtka
- 1 łyżka stołowa słodziku w proszku
- 1 łyżka stołowa skrobi kukurydzianej
- kilka kropel aromatu śmietankowego
- kakao

Sposób przygotowania:
1. Żelatynę rozpuść w gorącej wodzie.
2. Zagotuj mleko.
3. W misce wymieszaj żółtka, słodzik, skrobię kukurydzianą i aromat.
4. Mleko zdejmij z ognia i dodaj żelatynę. Dokładnie wymieszaj. Delikatnie wlewaj mleko do masy z żółtek mieszając drewnianą łyżką.
5. Przelej całość do rondelka i podlewaj aż zgęstnieje.
6. Ostudź a następnie wstaw do lodówki na 2 godziny.

II. Biszkopt

Składniki (na JEDEN biszkopt - w moim torcie są 3 biszkopty)
- 3 jajka
- 3 łyżki otrąb owsianych
- 1 łyżka stołowa chudego mleka w proszku
- 300 gram beztłuszczowego serka
- 1 łyżka stołowa skrobi kukurydzianej
- 5 g proszku do pieczenia
- kilka kropel aromatu waniliowego
- 2 łyżki stołowe słodziku w proszku
- odrobina odtłuszczonego kakao

Sposób przygotowania:
1. Białka oddziel od żółtek. Żółtka połącz z otrębami, mlekiem, serkiem, skrobią kukurydzianą, proszkiem do pieczenia, aromatem i słodzikiem. Energicznie wymieszaj trzepaczką.
2. Dodaj białka ubite na pianę.
3. Wyłóż średnią tortownicę papierem do pieczenia i wlej masę.
4. Piecz aż biszkopt uzyska złocisty kolor.



III. "Bita śmietana"

Składniki:
- Całe wiaderko mielonego twarogu aksamitnego dr. Oetkera
- 3 łyżeczki żelatyny
- słodzik do smaku
- kilka kropel aromatu śmietankowego

Sposób przygotowania:
1. Żelatynę rozpuść w niewielkiej ilości gorącej wody. Poczekaj aż trochę ostygnie.
2. Do twarogu dodaj słodzik i aromat i zmiksuj go aby stał się jeszcze bardziej kremowy i puszysty.
3. Cały czas miksując dodaj powoli rozpuszczoną żelatynę.
4. Smaruj!;)

IV. Galaretka

Składniki:
- pół litra wrzątku
- 4 łyżeczki żelatyny
- 3 torebki herbaty Lipton CharMing
- 1,5 łyżeczki kwasku cytrynowego
- słodzik

Sposób przygotowania:
1. Herbatę zaparz we wrzątku aż będzie mocno aromatyczna i czerwona.
2. Dodaj słodzik, kwasek i żelatynę.
3. Odstaw do ostygnięcia.



Jak już pewnie zauważyliście tort jest bazowany na roladkach z kremem Grand Mariner z książki dr. Dukana;)
Smacznego,
DukanForever
Print Friendly and PDF

7 komentarze:

Unknown pisze...

dziękuję:):)

już mi ślina cieknie, smakował wybornie!!!

DukanForever pisze...

Proszę;) Daj znać jak Ci wyszło;))

Kasia pisze...

tort wyglada wysmienicie. Niestety tez wyglada na duzo roboty :( chyba nie bede miala zapalu. Zazdroszcze siostry

DukanForever pisze...

Truskawa jest naprawdę dobry;) Warto poświęcić te kilka godzin, nie mówię żeby codziennie, ale na jakieś specjalne okazje jest jak znalazł;) Zresztą..każde ciasto wymaga nieco więcej wysiłku. A siostra faktycznie jest do pozazdroszczenia;)

Adrijah pisze...

upiekłam :) zrobiłam krem :) w sumie już nawet przełożyłam. galaretka tężeje, a "śmietanę" zrobię jutro, bo jutro będzie impreza urodzinowa :)

Adrijah pisze...

no i jest :) galaretkę niepotrzebnie potraktowałam kwaskiem cytrynowym i wyszła paskudna. Cała reszta bardzo fajna :) choć zabawy sporo... ale warto było :)

Daria pisze...

supeeer!!
właśnie przeszukuję internet, żeby znaleźć jakiś dietetyczny tort bo zbliżają się moje urodziny ;) raczej nikt go dla mnie nie zrobi;p więc chyba sama zaeksperymentuję ;)
mam tylko pytanie, czy biszkopt wyszedł puszysty?
kilka razy robiłam biszkopty z przepisów z diety dukana i zawsze opadały i robiły się tzw. "flakami";p

Prześlij komentarz