piątek, 27 stycznia 2012

Pulpeciki z brokułową niespodzianką

Hej hop;) Witam Was po dłuuugiej i kalorycznej przerwie, podczas której miałam okazję przekonać się, że dieta Dukana nie różni się zbytnio od innych i jeśli się jej nie przestrzega, to to co się tak szybko zrzuciło można równie szybko wrzucić z powrotem;) Na szczęście w porę się opamiętałam i teraz znów łechcę podniebienie otrębowymi przysmakami;) Wniosek z tej przygody z węglowodanami płynie jeden...Dukan naprawdę Forever!;)
Na dobry nowy-stary początek szybkie i przyjemne kotleciki z niespodzianką.





Składniki:
- pół kilo mielonego mięsa z indyka
- 20 dekagramów brokułów świeżych albo mrożonych
- 1 jajko
- 2 ząbki czosnku
- przyprawy: sól, pieprz, bazylia, majeranek

Sposób przygotowania:
1. Brokuły podziel na różyczki i ugotuj w osolonym wrzątku (ja wrzucam je na 4-5 minut do wrzącej wody).
2. Mięso mielone zmieszaj z jajkiem, wyciśniętym przez praskę czosnkiem i przyprawami.
3. Uformuj z mięsa mały placek, ułóż różyczkę brokuła na środku i ją oblep formując kulkę.
4. Obsmaż pulpeciki ze wszystkich stron.
5. Et voilà! Danie gotowe;)




Smacznego,
DukanForever
Print Friendly and PDF

6 komentarze:

Izis32 pisze...

Wygląda niezwykle kusząco - muszę spróbować:)

DukanForever pisze...

Polecam, bo to świetne urozmaicenie tradycyjnych mielonych;)

Anonimowy pisze...

witam a na czym najlepiej podsmażyc?

Izis32 pisze...

Najlepiej to pewnie na teflonie z ewentualną odrobiną wody:)Ale gdyby jednak trochę zgrzeszyć to można papierem nasiąkniętym odrobiną oliwy z oliwek posmarować patelnię. Ja osobiście używam czasem oleju kokosowego i polecam go bo ponoć jest bardzo zdrowy, nawet na diecie:)

DukanForever pisze...

Faktycznie, najlepiej na teflonie. Wydaje mi się, że posmarowanie patelni kroplą oliwy nie jest grzechem, bo sam Dukan bardzo często to poleca w swoich przepisach.. ale jeśli da się tego uniknąć, to unikajmy, bo i po co komu olej?;) W każdym razie ja nie używam go wcale, ale mam dobrą teflonową patelnię,w którą warto zainwestować na tej diecie;)

Anonimowy pisze...

Też mam teflonową i z chęcią pokombinuje!
Pozdrawiam:)

Prześlij komentarz