piątek, 2 marca 2012

Babka cytrynowa

UWAGA! Produkt może zawierać duże ilości mąki kukurydzianej - kto nie chce niech nie robi;) Następnym razem spróbuję zrobić ją ze skrobi i dam znać jak i czy w ogóle wyszło. 

 źródło przepisu: http://czympachnieuzakow.blox.pl

Składniki:
- 1,5 szklanki mąki kukurydzianej
- 3 jajka
- 400 ml jogurtu 0%
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- skórka z połowy cytryny
- sok z połowy cytryny
- 6 łyżek słodzika w proszku
- ew. łyżeczka odtłuszczonego kakao

Opcjonalne składniki na lukier:
- 4 łyżeczki słodzika w proszku
- trochę soku z cytryny

Sposób przygotowania:
1. Jajka utrzyj ze słodzikiem.
2. Powoli dodawaj jogurt nadal ucierając. 
3. Połącz mąkę z proszkiem do pieczenia i skórką cytrynową. Dodaj do masy jajeczno-jogurtowej i porządnie wymieszaj. 
4. Dodaj sok z cytryny i znów wymieszaj.
5. Jeśli ktoś chce kakaową wstawkę - należy olać trochę ciasta do miseczki, wymieszać je z łyżeczką kakao i najpierw wylać część masy jasnej, później kakaowej, a później przykryć pozostałą częścią jasnej masy. 
6. Piecz, najlepiej w silikonowej formie, w temperaturze 180 stopni, przez 30-40 minut. 
7. Lukier - wymieszaj kilka kropli soku z cytryny ze słodzikiem.


Smacznego,
DukanForever

Print Friendly and PDF

13 komentarze:

Anonimowy pisze...

można to cudo jeść na 2 fazie?

Anonimowy pisze...

jogurt 0% czy chodzi o jogurt naturalny a nie serek ?

Anonimowy pisze...

przepis niezgodny z dieta DUKANA- MAKA kukurydziana jest zakazana. Prosze o nie robie ludziom wody z mozgu.

Anonimowy pisze...

zrobiłam mufinki, nie użyłam kakao i dodałam inny aromat, wyszły pyszne.
A propo mąki kukurydzianej, w pierwszych książkach dukana pisano o mące a nie skrobi - ponoć błąd w tłumaczeniu, ale wiele osób z tego skorzystało. Tak czy inaczej skrobi mamy używać na dukanie mało lub wcale bo powoduje zastoje. Ja czasami jak widać używam mąki nie skrobi, waga spada, zależy wszystko od organizmu..

Anonimowy pisze...

Ale strasznie dużo tej mąki, rozumiem trochę, ale 1,5 szkl. to dużo/

Anonimowy pisze...

mąka jest NIEDOZWOLONA w diecie Dukana.

N_L_O_G pisze...

co MĄKA kukurydziana robi w przepisie z diety Dukana? SKROBIA tak, ale nie MĄKA!!!

Anonimowy pisze...

Świetna strona i naprawdę rewelacyjne przepisy, polecam również www.dukanpopolsku.pl jest tam sporo o tym co mozna a czego nie.

Anonimowy pisze...

Gdy zaczynałam djete było maka kuku.i stosowałam i tak samo chudłam niemiało wpływu .dopiero po długim czasie znalazłam sprotowanie ,i coz i tak shudłam 15 kilo ,

Anonimowy pisze...

Mąka kukurydziana bezglutenowa kupowana w zdrowej żywności ma mniej węglowodanów niż skrobia

Kaja pisze...

Przepiękne :)

Ada pisze...

Super! :)

Julcia pisze...

Ciekawy wpis
Dzięki, będę odwiedzać:)

Prześlij komentarz